Czerwono Pigułkowa Soczewka
26 grudzień 2014
Jednym z rezultatów stania się świadomym Czerwonej Pigułki jest meta “świadomość” kobieco-centrycznego porządku społecznego, w którym obecnie żyjemy. Po tej stronie Czerwonej Pigułki filtrowanie tego, co jest mi przedstawiane w popularnych mediach, doktrynie społecznej, a nawet zwykłej rozmowie, jest teraz dla mnie niemal rutyną.
Niezależnie od tego, czy jest to tekst najnowszego przeboju, który moja córka słucha w łazience, najnowszy film lub książka, czy po prostu słuchanie, jak ktoś wyrzuca z siebie stare Niebiesko Pigułkowe figury retoryczne w swobodnej rozmowie, moja wrażliwość na to, jak całkowicie zanurzone w kobiecym cetyryzmie stało się nasze społeczeństwo, jest przytłaczająca.
Faceci z manosfery żartowali ze mną, że posiadanie tej “soczewki” jest jak posiadanie specjalnych okularów, które pozwalają zobaczyć kosmitów/zombie i propagandę jak w filmie Oni Żyją. Chociaż śmieszy mnie to, to muszę też pomyśleć, że te okulary nigdy tak naprawdę nie spadają. Więc kiedy nadchodzi okres świąteczny, ta świadomość objawia się dla mnie bardziej, ponieważ ponownie spotykam się z rodziną i przyjaciółmi, którzy są zanurzeni w tym Matrixie i nie zdają sobie sprawy, że wypowiadają memy i skupiają się na kobieco centrycznym porządku.
Myślę, że to trochę ironiczne, że w czasie Świąt Bożego Narodzenia oczekuje się od nas spierania się z naszymi krewnymi o najnowsze różnice pokoleniowe/polityczne/ideologiczne, ale wszystko to odbywa się we wspólnej, sfeminizowanej narracji społecznej. Twój wujek może nie zgadzać się z tobą politycznie, ale poklepie cię po plecach, gdy oboje będziecie pić piwo i powie: “Kobiety, eh? Chyba nigdy ich nie rozgryziemy” i będzie oczekiwał, że mimo tych różnic będziesz się z nim zgadzać.
Wspominam o tym dzisiaj (i w związku z pytaniami do dyskusji na ten weekend), ponieważ dzięki tej sezonowej świadomości Czerwonej Pigułki byłem lepiej przygotowany, aby docenić świąteczny klasyk, film ‘To wspaniałe życie’ z perspektywy Czerwonej Pigułki.
Właśnie wróciłem z podróży służbowej w zeszłym tygodniu i moja córka poinformowała mnie, że ten film jest wyświetlany w naszym lokalnym kinie w Wigilię Bożego Narodzenia. Widziałem go wcześniej w telewizji ze wszystkimi przerywanymi reklamami i pamiętałem, jak nudny mi się wydawał (to dość długi film jak na rok 1946), ale nalegała, a ja chciałem zrobić coś wspólnie z rodziną. Nigdy nie obejrzałem filmu od początku do końca, a kiedy widziałem sceny z tego filmu w telewizji w okresie świątecznym, było to na długo przed tym, jak miałem jakiekolwiek Czerwono Pigułkowe ciągoty.
Nie trzeba dodawać, że byłem (przyjemnie) zszokowany tym, jak dokładnie odkryłem Czerwoną Pigułkę. Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda dynamika płci przed rewolucją seksualną, to jest to film dla Ciebie. Tak, jest idylliczny, ale ten idealizm opiera się na porządku społecznym według “starych ksiąg”, który ujawnia, jaki jest nasz nowy, kobiecy porządek społeczny. Pokazuje, czym się staliśmy, ale niestety większej części naszego współczesnego społeczeństwa brakuje specjalnych okularów, aby naprawdę docenić to rozróżnienie.
Kilka godnych uwagi scen:
— George Bailey, taksówkarz Ernie i policjant Bert wpatrują się w seksowną Violet Bick po tym, jak flirtuje z George’em i po prostu płynie ruchliwą ulicą, by być jeszcze bardziej obczajaną przez każdego mężczyznę na ulicy. We współczesnych kategoriach wszyscy ci mężczyźni są winni molestowania seksualnego, ale w 1928 roku (początek filmu) i patrząc z perspektywy 1946 roku z tamtych czasów, nie ma w tym nic nękającego. Jest to zgodne z wymaganiami etykiety, a ona cieszy się uwagą.
— Rodzinna interakcja między George’em, jego bratem Harrym i ich ojcem z Ma Bailey (matką) tuż przed przyjęciem z okazji ukończenia szkoły przez Harry’ego. Ich matka cieszy się szacunkiem matrony, ale obaj chłopcy są chłopcami i nie oczekuje się, że się ustatkują. Obaj bracia są naturalnie, bez wysiłku, zarozumiali i zabawni w stosunku do pokojówki i matki. Nie jest to wymuszona postawa, ale jednocześnie pozytywnie męska i zabawna. Ponadto ich ojciec jest szanowaną głową rodziny, zarówno ze względu na swój status społeczny i uczciwość, jak i pozycję “ojca”. Nie trzeba dodawać, że nigdy nie jest wyśmiewany jako błazen [np. Ferdek Kiepski], którego można by przedstawić w porządku społecznym po rewolucji seksualnej, a w rzeczywistości przekazuje mądrość, która przynosi korzyści George’owi w późniejszym życiu. Po przyjęciu z okazji ukończenia szkoły George i Mary idą do domu w dziwnych suchych ubraniach, które udało im się znaleźć po wpadnięciu do szkolnego basenu. Mary jest w szlafroku, a George w stroju piłkarskim. Ten flirt i interakcja są prawdopodobnie jednym z najlepszych przykładów, jakie przychodzi mi do głowy jako stara forma gry. George jest zarozumiały, zabawny, pewny siebie, ambitny, żartobliwie drażniący się z Mary, a jednocześnie wciąż świadomy tego, jak Mary go postrzega, ponieważ bez wysiłku dostarcza pozytywnej, męskiej wibracji.
Ponownie, jest to idylliczne, a mężczyźni będący prawdziwymi romantykami będą chcieli wierzyć, że taka otwartość może faktycznie mieć miejsce bez pomieszania sygnałów z wyidealizowaną kobietą Kobietą Wysokiej Jakości, taką jak Mary, ale to atmosfera i postawa oczekiwania, że Mary odpowie na przekaz George’a, przeczy epoce, w której ta scena i historia zostały napisane. Nic nie wydaje się wymuszone i nie oczekujemy, że Mary dopasuje męską grę George’a do jednej z jej własnych, podrasowanych kobiecością form Gry. Z perspektywy Czerwonej Pigułki chcemy, aby taka dziewczyna jak Mary istniała, ale nie znajdziemy jej w 2014 roku.
To tylko kilka scen, które moim zdaniem się wyróżniały, ale ten film jest esejem na temat starej struktury społecznej, w którą wielu orędowników Czerwonej Pigułki chciałoby wierzyć, że wciąż jest możliwa.
W ostatnim wątku komentator Xsplat zadał pytanie, czy mężczyzna alfa może być również dostawcą/żywicielem. Jego krytyka manosfery polega na tym, że mężczyźni alfa są przedstawiani jako karykatury cwaniaków, dupków i złych chłopców, których kobiety chcą bzykać w ramach swojego hipergamicznego protokołu godowego. Bety są przeciwieństwem tego; nadają się tylko do zarabiania na rodzinę [roli żywiciela] – rogacz ma być wykorzystany do inwestycji rodzicielskich, z jedynie pobieżną obsługą przeciętnego seksu „obowiązkowego” jako przerywaną nagrodą za ciągnięcie wozu.
Jeśli rysowane są karykatury Alfy i Bety, sugerowałbym, że wynika to bardziej z kobiet i ich komfortu z Otwartą Hipergamią, a mężczyźni w rezultacie dedukcyjnie modelują swoje oczekiwania dotyczące płci. To powiedziawszy, Xsplat się nie myli. Jest całkowicie możliwe, aby archetypowy mężczyzna alfa był prawym członkiem społeczeństwa, utrzymywał swoją rodzinę i był szanowany zarówno przez rówieśników, jak i żonę. Postać George’a Baileya jest przykładem dokładnie takiego mężczyzny.
W naszej erze kobiety mają bezprecedensowe możliwości zaspokajania własnych potrzeb bezpieczeństwa, ale to nie eliminuje podstawowej, emocjonalnej potrzeby optymalizacji hipergamii z mężczyzną, który jest żywicielem alfa. W większości przypadków kobiety po prostu nie spodziewają się znaleźć takiej optymalizacji u tego samego mężczyzny. Są mężczyźni, z którymi chcą się pieprzyć i mężczyźni, z którymi chcą skonsolidować monogamię, a znalezienie takiego satysfakcjonującego pakietu u tego samego mężczyzny jest tak rzadkie, tak nieoczekiwane, że jego postać staje się niewiarygodna. George Bailey z 1928 roku jest niewiarygodną postacią w 2014 roku.
Rollo Tomassi o dychotomii związanej z samcami alfa i beta
Mentalny Punkt Wyjścia
Jak wskazywałem w wielu wcześniejszych postach, alfa to stan umysłu, a nie grupa demograficzna. Tylko dlatego, że energia alfa dzieciaka takiego jak Corey Worthington sprawi, że zaliczy go bez próby, nie powstrzymuje kobiety przed byciem podnieconą i przyciąganą do George’a Bailey’a. Kontekst jest oczywiście najważniejszy, ale liczy się nastawienie alfy na własny interes. Podczas gdy wielu skazanych przestępców posiada ten sposób myślenia i w wyniku tego otrzymuje zainteresowanie seksualne kobiet, nadal zachęcam mężczyzn do wykorzystywania tej energii Alfa w pozytywny, korzystny dla siebie sposób.
Pytania na ten weekend są następujące:
Jakie Czerwono Pigułkowe obserwacje uważasz za nie do odrzucenia we współczesnym społeczeństwie? Próba uświadomienia innym takiego postrzegania jest niebezpieczna, ale czy mimo to próbujesz?
Czy widzisz przykłady starego porządku, tak jak ja w filmie “To wspaniałe życie”? Rozumiejąc idealizm zawarty w tym filmie, jakie inne przykłady tego starego porządku znasz?
Żywiciele alfa, będąc idealistycznymi postaciami, mogą istnieć, ale czy są realistyczni? Sugerowałbym, że wcielanie się w tę rolę stało się zbyt łatwo postrzegane przez kobiety jako Beta ze względu na jej niewiarygodność. Czy romantyczna natura mężczyzn predysponuje ich do myślenia, że mogą odpowiednio wypełnić tę rolę? Czy ten romantyzm oczekuje, że kobiety będą na to otwarte i docenią to? Czy to oczekiwanie dotyczy inwestowania w Kapitał Relacyjny [Relational Equity]?
Źródło: The Red Pill Lens
Zobacz na: Norman Rockwell i amerykańska rodzina w latach 50. XX wieku
Modele mentalne, głębokie historie i prawdziwa obserwacja
Czerwono Pigułkowe role: Prakseologia dominującego mężczyzny – Ian Ironwood
Najnowsze komentarze