Małpia Droga – T.F. Monkey. Fragmenty z książki „Way of Monkey Book”

Moim celem w tej książce jest przekonanie cię do życia w harmonii z naturalnymi procesami życia i natury, a nie nawrócenie cię na taoizm.

Odkryłem jednak, że taoizm wzbogacił moją filozofię i będę czerpał z jego mądrości w pracy, którą właśnie trzymasz w rękach i czytasz.

Małpia Droga - T.F. Monkey

 

 

Moja filozofia

 

Diagram na poprzedniej stronie jest wizualnym podziałem szkół filozoficznych, z których czerpałem, aby stworzyć moją filozofię, która będzie stanowić podstawę całej tej książki.

Nauka znajduje się w centrum diagramu, ponieważ wszystkie wierzenia i filozofie są tylko tak korzystne, jak są praktyczne w prawdziwym świecie, a nie hipotetycznie korzystne w życiu pozagrobowym lub w jakimś procesie reinkarnacji lub wniebowstąpienia.

Nauka to najlepsze słowo, jakie przychodzi mi do głowy, aby opisać proces rozumienia prawdziwego świata i poprzez tę wiedzę podejmować decyzje, które zaowocują szczęściem i dobrem.

Platonizm kształtuje nasze ideały.
Egzystencjalizm kształtuje nasze wartości.
Stoicyzm daje nam odwagę.
Taoizm daje nam spokój.

TRÓJKĄT POLITYCZNY - Turd Flinging Monkey

Powyższy diagram jest wizualnym podziałem tego, co nazywam trychotomią polityczną. Możesz być zaznajomiony z dychotomią lewica kontra prawica, ale podczas gdy natura polityki z konieczności tworzy frakcje i strony, zrozumienie trychotomii politycznej polega na docenieniu wartości, które zabarwiają te różne światopoglądy i zobaczeniu, jak wzajemnie się wykluczają.

W społeczeństwie absolutystycznym, gdzie stabilność i tradycja są najwyższymi wartościami, ludzie nie są ani wolni, ani równi, ale trzymani w ścisłych hierarchiach, w których są uwięzieni.

W społeczeństwie komunistycznym, gdzie równość jest najwyższą wartością, ludzie nie są wolni, ani nie są szanowane stabilizujące tradycje i instytucje, a w rzeczywistości mogą nawet zostać aktywnie zniesione.

W społeczeństwie indywidualistycznym, w którym wolność jest najwyższą wartością, ludzie nie są równi, a tradycje i stabilność społeczności nie są cenione ani szanowane przez jednostkę.

Żaden model nie jest kompletną i idealną reprezentacją czegoś tak złożonego i zniuansowanego jak system polityczny i społeczny kraju z setkami milionów ludzi, ale model ten jest dokładniejszy niż większość.

Próba dopasowania trychotomii do dychotomii lewica kontra prawica skutkuje różnymi definicjami opartymi na różnych perspektywach politycznych.

Według tradycyjnych europejskich standardów indywidualizm jest zjawiskiem lewicowym, a absolutyzm jest jedyną prawdziwą prawicą.

Z tradycyjnego amerykańskiego punktu widzenia absolutyzm reprezentuje autorytarny rząd i socjalizm, a zatem jest lewicowy, co czyni indywidualizm jedyną prawdziwą prawicą.

Z komunistycznego punktu widzenia kapitalizm i faszyzm są tym samym, ponieważ oba są równie nierówne, a więc identyczne.

 

 

1

 

Wolność jest drogą natury. Wszelkie życie rodzi się wolne i nie zna praw, rządu, religii ani żadnych nienaturalnych ograniczeń.

Wolność jest drogą natury, ale nie jest to wolność do robienia czegokolwiek, co możemy sobie wyobrazić, ponieważ wszyscy jesteśmy ograniczeni przez naturę. Wolność jest raczej wolnością działania w ramach natury i zgodnie z nią, bez żadnych nienaturalnych ograniczeń.

Wszelkie życie rodzi się wolne. Wszystkie zwierzęta żyją wolne, z wyjątkiem tych ujarzmionych przez ludzi, w tym ich samych.

Ludzie odbierają zwierzętom wolność, by je kontrolować. Ludzie odbierają wolność sobie nawzajem, aby również ich kontrolować.

Natury nie można kontrolować, można ją tylko zrozumieć.

Zrozumienie prowadzi do harmonii. Kontrola prowadzi do dysharmonii, a ostatecznie do utraty kontroli.

 

2

 

Jeśli człowiek zaniedbuje trawę, ta będzie rosnąć i rozwijać się bez niego.

Jeśli człowiek pragnie zgodności i równości dla trawy, musi ją ściąć nisko, aby tak się stało. Szkodzi trawie, ale podoba mu się jego własna wizja.

Jeśli człowiek zaniedbuje swoją trawę, ptaki i owady same ją wyżywią, bez jego udziału.

Jeśli człowiek pragnie zgodności i równości dla trawy, zabija owady i wyrywa rośliny, które przyciągają ptaki, nazywając je chwastami. Człowiek musi następnie użyźniać i podlewać trawę, w przeciwnym razie uschnie, ponieważ nie może już dłużej o siebie dbać.

Człowiek spędza weekendy na koszeniu trawy i wydaje pieniądze na środki użyźniające i środki owadobójcze dla trawy. Obojgu byłoby lepiej, gdyby zdecydował się nic nie robić i po prostu zostawił trawę w spokoju, aby sama się rozwijała.

 

3

 

Gdy las rośnie, drzewa rosną coraz wyżej, aby złapać światło słoneczne. Konkurując ze sobą, wszystkie drzewa rosną razem.

W lesie odległość między wysokimi drzewami a omszałą ściółką staje się coraz większa. Jest to naturalna nierówność rzeczywistości.

Jeśli człowiek zetnie drzewa, aby zrównać je z mchem, drzewa umrą, światło i ciepło słoneczne zabiją również mech, a cały las stanie się jałowy.

Mech potrzebuje wysokich drzew, ponieważ jest odżywiany przez ich cień i chroniony przez nie przed gorącem i światłem słonecznym.

Wysokie drzewa potrzebują mchu, ponieważ po deszczu to mech wchłania i uwalnia wodę, zachowując składniki odżywcze w glebie.

Tak samo jest z wolnymi ludźmi. Nierówni, ale przynoszący sobie nawzajem korzyści i żyjący we wzajemnej harmonii.

 

4

 

W naturze wszystkie formy życia dążą do własnych interesów i dobrobytu. Wszystkie, z wyjątkiem człowieka, nie dbają o ideały czy utopijne wizje. Tylko ludzie szukają takich fantomów i iluzji.

Podczas gdy wszystkie formy życia dążą do własnych interesów i konkurują ze sobą o przetrwanie i rozmnażanie, rodzi się harmonijny ekosystem.

Rośliny, dążąc jedynie do przetrwania i rozmnażania się, stają się dobrym pożywieniem dla zwierząt i przekształcają dwutlenek węgla w tlen, którego zwierzęta potrzebują do życia.

Zwierzęta, chcąc jedynie przetrwać i rozmnażać się, rozprzestrzeniają i odżywiają nasiona roślin swoim łajnem i przekształcają tlen w dwutlenek węgla, którego rośliny potrzebują do życia.

Ten harmonijny eko-system powstaje całkowicie spontanicznie i naturalnie poprzez własny interes, który nieświadomie przynosi korzyści wszystkim.

 

5

 

Po zabiciu drapieżnik najada się do syta, pozostawiając sępom niewiele więcej niż kości i padlinę.

Sępy nie skarżą się drapieżnikowi, że zabrał dla siebie zbyt dużo mięsa.

Bez drapieżnika sępy nie miałyby co jeść, więc zachowują spokój i doceniają to, co mają.

 

6

 

Pasożyt potrzebuje żywiciela, aby przetrwać, podczas gdy żywiciel chce pozbyć się pasożyta z powodu wyrządzanych przez niego szkód. Jeśli pasożyt przynosi korzyści żywicielowi, staje się symbiotyczny, a żywiciel z radością go wspiera.

Ludzie wynaleźli antybiotyki, aby zabijać szkodliwe bakterie i wynaleźli jogurt pełen pomocnych bakterii, które pomagają w trawieniu i utrzymaniu zdrowia. Różnica między nimi nie polega na ich naturze, ponieważ są bakteriami, ale na ich wpływie na ludzi.

Tam, gdzie istnieje obopólna korzyść, panuje harmonia i współpraca. Tam, gdzie jest krzywda i pasożytnictwo, jest konflikt i śmierć.

Dążąc do poprawy swojego bytu, ludzie uczą się, że muszą pracować w ramach ekosystemu ludzkości i natury, zaspokajając potrzeby innych, aby mogli również zaspokoić własne potrzeby.

 

7

 

Jeśli żywiciel umrze, pasożyt również umrze. Jeśli jednak żywiciel żyje, pasożyt również może przeżyć.

Dlatego życie żywiciela jest zawsze przedkładane nad życie pasożyta. Mądrzy ludzie oczyszczają żywiciela z pasożyta.

Głupi ludzie uważają, że życie żywiciela nie jest ważniejsze niż pasożyta i mogą oskarżyć żywiciela o egoizm, ponieważ pragnie własnego zdrowia ponad zdrowie pasożyta.

Jeśli droga ludzi do bycia pasożytami jest łatwiejsza niż droga ludzi do działania w symbiozie, to ludzie sami zdecydują się zostać pasożytami.

Mądry człowiek sprawia, że droga ludzi do symbiozy jest łatwa, a droga ludzi do bycia pasożytami trudna, a tym samym cieszy się pokojem, a ludzie cieszą się dobrobytem i obfitością.

 

8

 

Wolność jest nieuchronnie związana z odpowiedzialnością. Jeśli ktoś nie jest odpowiedzialny za siebie, nieuchronnie podlega władzy tego, kto jest za niego odpowiedzialny.

Zdziczały kot jest wolny i chodzi, gdzie chce, ale nikt go nie karmi, a on sam musi się o siebie troszczyć i ponosić za siebie odpowiedzialność.

Kot domowy jest dobrze karmiony i ma zapewnioną opiekę, ale nie może chodzić, gdzie chce. Właściciel kota ma zarówno odpowiedzialność, jak i władzę nad kotem domowym i nie pozwala mu odejść.

Nie ma wolności bez odpowiedzialności. Nie ma też władzy bez odpowiedzialności.

Taka jest natura.

 

9

 

Zwierzę domowe podporządkowuje się swojemu właścicielowi w zamian za pożywienie i schronienie oraz miłość i opiekę.

Dziecko podporządkowuje się swoim rodzicom w zamian za pożywienie i schronienie oraz miłość i opiekę.

Kobieta podporządkowuje się mężczyźnie w celu zdobycia pożywienia i schronienia oraz bycia kochaną i otoczoną opieką.

Kochający właściciel opiekuje się zwierzęciem, ale dyscyplinuje je, gdy nie dostosowuje swojego zachowania do woli właściciela.

Kochający rodzic troszczy się o swoje dzieci, ale dyscyplinuje je, gdy nie dostosowują swojego zachowania do woli rodzica.

Kochający mężczyzna troszczy się o swoją żonę, ale dyscyplinuje ją, gdy nie dostosowuje swojego zachowania do woli mężczyzny.

Jest to sprawiedliwy i zrównoważony sposób natury.

 

10

 

Pasterz troszczy się o swoje owce i umrze w ich obronie, ale tylko dlatego, że pasterz ma władzę nad stadem owiec i ponieważ należą one do pasterza.

Nikt nie troszczy się o to, co do niego nie należy i nad czym nie ma władzy.

Jeśli owce zostaną uwolnione spod władzy pasterza, nie będzie on już dbał o owce, chronił ich ani karmił.

Jeśli owce chcą żyć wolne i pragną władzy nad sobą, muszą przyjąć odpowiedzialność za własne dobro.

Jeśli owce zostaną wypuszczone i nie będą w stanie same o siebie zadbać ani ochronić się przed drapieżnikami, będą błąkać się i umierać.

Jak zatem owce mogą być wolne i uniknąć śmierci na pustyni lub zjedzenia przez drapieżniki? Tylko poprzez zniewolenie pasterza.

 

11

 

W naturze pasterze i owce mają wzajemnie korzystną relację. Pasterz zapewnia owcom ochronę i zaopatrzenie, a owce dostarczają pasterzowi wełny.

Mądry człowiek akceptuje, że ta relacja jest zrównoważona i pozostaje w harmonii z naturą.

Był kiedyś głupi człowiek, który oświadczył, że owce są równe pasterzom i nazwał naturalną i zrównoważoną dynamikę między owcami a pasterzami niesprawiedliwością. Powiedział pasterzowi, że wykorzystuje owce i nie może już zbierać wełny dla siebie.

Owce zostały uwolnione, ale wiele z nich zostało zabitych przez drapieżniki, ich wełna również stała się gruba i gorąca, a one same dowiedziały się, że nie mogą się wyżywić i głodowały. Powróciły do pasterza, by być pod jego opieką i ochroną, tak jak miało to miejsce przed odzyskaniem wolności.

Głupi człowiek powrócił i zdając sobie sprawę, że owce nie mogą przetrwać bez ochrony i zaopatrzenia pasterza, zamiast przyznać się do błędu, zniewolił pasterza i zmusił go do ochrony owiec, nakarmienia ich ponownie, ale oświadczył, że ponieważ owce są równe pasterzowi, zabrania mu się zbierania wełny owiec.

Pasterz przez pewien czas był posłuszny głupiemu człowiekowi ze strachu, ale bez wełny z owiec do sprzedania na rynku, zabrakło mu jedzenia zarówno dla owiec, jak i dla siebie i oboje głodowali.

Pasterz, obawiając się kary głupiego człowieka za to, że nie nakarmił owiec jedzeniem, którego nie miał, porzucił owce i uciekł przed głupim człowiekiem, zostawiając wszystko za sobą, w tym trzodę, którą kiedyś czule kochał i karmił w minionych dniach przed równością.

Głupi człowiek powrócił i zastał stado martwe i obwinił pasterza o nienawiść do owiec.

 

12

 

Ludzie mogą uczynić sprawiedliwym to, co stworzyli.

Ludzie tworzą sędziów w sporcie, ponieważ ludzie stworzyli sport i zasady, które nim rządzą.

Ludzie tworzą sędziów i sądy, ponieważ stworzyli prawo, które rządzi nimi samymi.

Ludzie nie stworzyli natury ani praw rządzących naturą i nigdy nie mogą uczynić natury sprawiedliwą.

Kiedy ludzie zechcieli latać jak ptaki, podlegali ograniczeniom natury, więc zbudowali maszyny, które pozwoliły im latać.

Gdyby ludzie zamiast tego stworzyli prawa i rządy, które uczyniłyby grawitację nielegalną lub przycięli skrzydła ptakom, aby zrównać je z ludźmi, nie osiągnęliby niczego poza krzywdą i smutkiem.

Ci, którzy nawołują do sprawiedliwości i równości na siłę, wyrządzają jedynie krzywdę. Nie pomagają nawet tym, którym rzekomo przynoszą korzyść, ale szkodzą wszystkim.

 

13

 

Ptak lata po niebie, ryba pływa po oceanie, podczas gdy człowiek rości sobie prawo do panowania nad lądem na całej Ziemi.

Gdyby człowiek wyrwał rybę z oceanu lub porwał ptaka z nieba i zmusił je do życia tak jak ludzie, ptak lub ryba umarłyby.

Tak jak ryba nie może żyć na lądzie, a człowiek nie może żyć w oceanie, ale oboje roszczą sobie prawo do panowania nad swoją domeną, tak samo jest z wartościami ludzkimi.

Jeden człowiek wierzy, że wszyscy ludzie muszą żyć zgodnie z jego wartościami i narzuca je innym ludziom, tak jak człowiek wyrywa rybę z morza, aby żyła zgodnie z jego ludzkimi sposobami.

Powoduje cierpienie i śmierć tych, którym chciał pomóc i zapracowuje na nienawiść.

Zostaw ryby morzu. Zostaw ludzi, którzy nie podzielają twoich wartości, by żyli bez przeszkód obok ciebie, a zapanuje między wami pokój.

 

14

 

Pewien rolnik zatrudnił robotnika, który pracował dla niego, a robotnik otrzymywał ustalone wynagrodzenie, podczas gdy rolnik zatrzymywał dla siebie pozostałą część zysków z gospodarstwa.

Robotnik przekonał rząd do przyznania mu równej kontroli nad farmą, ponieważ argumentowano, że robotnik jest tak samo ważny jak rolnik, więc sama farma powinna być wspólną i równą własnością zarówno rolników, jak i robotników.

Rolnik uznał to za niesprawiedliwe i zastąpił robotnika maszyną, która wykonywała te same zadania co robotnik i nie narzekała.

Robotnik był bezrobotny i nieszczęśliwy, więc zebrał swoich przyjaciół, aby zawstydzić farmera za nienawiść do pracowników, za egoizm, za bycie samotnym, zgorzkniałym człowiekiem, który woli towarzystwo maszyn niż ludzi, a nawet zagroził farmerowi brutalnym odwetem, twierdząc, że ukradł im jego farmę.

Farmer zignorował ich i wrócił do pracy, ale robotnik nie był zadowolony z okoliczności zastąpienia go przez maszyny.

Robotnik ponownie udał się do rządu i przekonał go do zakazania sprzedaży i posiadania maszyn, twierdząc, że takie maszyny szkodzą społeczeństwu i powodują, że rolnicy myślą, że zniewalanie ludzi jest w porządku, ponieważ maszyny nie wymagają zapłaty.

Rząd zakazał sprzedaży i posiadania maszyn, aby uspokoić robotnika i jego przyjaciół, a robotnik wrócił do rolnika, aby z radością przejąć jego własność i zmusić go do wykonywania ich poleceń.

Jednak gdy robotnik i jego przyjaciele dotarli na farmę, zastali ją pustą. Rolnik opuścił swoją farmę i przeniósł się daleko, do odległej krainy, gdzie mógł spokojnie uprawiać ziemię.

Robotnik próbował sam prowadzić farmę, ale nie wiedział jak, więc on i jego przyjaciele zginęli.

 

15

 

Najważniejszą rzeczą, jaką posiadasz, jest twoje życie i twoja wolność, ale to twoja wolność nadaje twojemu życiu sens, ponieważ bez niej jesteś jedynie przedmiotem, który może być wykorzystany przez innych.

Drugą najważniejszą rzeczą, jaką posiadasz, jest twoje zdrowie fizyczne, ponieważ bez zdrowia fizycznego nie będziesz w stanie działać zgodnie ze swoją wolnością i nadać swojemu życiu sensu i celu.

Trzecią najważniejszą rzeczą, jaką posiadasz, są twoje relacje z tymi, których kochasz.

Nie ma nic innego, co miałoby jakiekolwiek znaczenie.

Nie wyrzucaj jednak swojego zdrowia fizycznego, nawet dla tych, których kochasz. Bez swojego zdrowia i tak nie możesz pomóc nikomu innemu.

Wreszcie, nigdy nie oddawaj swojej wolności za nic. Twoja wolność jest jedyną rzeczą, za którą warto umrzeć, ponieważ bez wolności życie nie ma sensu, nie ma celu, a staje się jedynie mechanicznym procesem.

Wolność nie jest więc przeciwieństwem determinizmu - Rollo May

“Wolność nie jest więc przeciwieństwem determinizmu. Wolność to zdolność jednostki do uświadomienia sobie, że to ona jest zdeterminowana, do zatrzymania się między bodźcem a reakcją, a tym samym do opowiedzenia się, choćby w niewielkim stopniu, za jedną konkretną reakcją spośród kilku możliwych” – Rollo May

 

16

Wszyscy ludzie mają nieskończone pragnienia i potrzeby.

Mężczyźni rozumieją, że muszą sami manifestować swoje pragnienia i potrzeby, poświęcając swój czas i pracę na ich zdobycie, i w ten sposób równoważą i ustalają priorytety swoich pragnień i potrzeb. Kobiety i dzieci nie manifestują swoich pragnień i potrzeb same, ale polegają na innych, którzy się nimi zajmą. Nie ma tu poczucia ceny ani skali, ponieważ marudzenie lub rzucanie napadów złości to jedyna praca, jaką wykonują, niezależnie od ceny lub skali pragnienia.

Do mężczyzny należy ustalenie ceny poprzez określenie konsekwencji dla marudzących i rzucających napady złości kobiet i dzieci, aby musiały one zrównoważyć i ustalić priorytety swoich pragnień i potrzeb tak samo, jak on musi to zrobić ze swoją pracą.

Kobiety i dzieci podporządkowują się mężczyznom, a mężczyźni podporządkowują się prawom natury i ekonomii.

 

17

 

Jeśli wierzysz w wolność, odrzuć wszelką równość.

Nie popieraj tak zwanej „równości szans”, ponieważ to wcale nie jest równość.

Kiedy mówisz „równość szans”, czy nie masz na myśli wolności od sztucznych ograniczeń? Że człowiek nie może być ograniczany przez innych i może po prostu rywalizować uczciwie?

Jeśli możesz opisać równość szans, używając słowa wolność, to wcale nie jest to równość.

Czy możesz opisać „równość wyników” używając słowa wolność? Nie możesz, ponieważ to jest równość.

Jeśli możesz opisać koncepcję fałszywie nazywaną równością, używając wolności i bez równości, to wcale nie jest to równość, ale wolność.

Równość jest przeciwieństwem wolności. Nie można się rozwijać, chyba że kosztem drugiego. Ci, którzy twierdzą, że zapewniają jedno i drugie, są głupcami.

 

18

 

Pszczoły polne budują ule i produkują miód. Robią to dla własnego przetrwania i dobrobytu, a nie dla dobrobytu ludzi. Jeśli człowiek zbierze zbyt dużo miodu od pszczół, nie będzie nic do jedzenia dla pszczół, gdy kwiaty nie będą kwitnąć. ​​Ul zdechnie, kto wtedy będzie produkował miód?

Mądry człowiek dba o pszczoły, którym zabiera miód. Buduje miejsce, w którym pszczoły mogą zbudować ul własnymi kończynami, chroni je przed drapieżnikami i karmi je, gdy kwiaty stracą swój kwiat w zamian za miód, który od nich zbiera, i uważa, aby nie zabrać pszczołom zbyt dużo miodu.

Głupi człowiek rozbija ul, zabierając cały miód dla siebie. Człowiek wraca później po więcej miodu, tylko po to, aby odkryć, że pszczoły odeszły i nie ma już miodu, który mógłby zjeść.

 

19

 

Czym jest naród, jeśli nie dużą grupą ludzi ze wspólną kulturą, która ich jednoczy?

Czym jest kultura, jeśli nie dużą grupą ludzi ze wspólnymi wartościami, które ich jednoczą?

Jeśli ktoś chce zjednoczyć się z narodem lub kulturą, musi przyjąć ich wartości.

Naród bez wspólnych wartości jest skazany na rozpad na kawałki lub wojnę z samym sobą.

Udana asymilacja ma miejsce, gdy kultury dzielą wartości, nawet jeśli wydają się różne.

Przy wspólnych wartościach panuje pokój. Przy zróżnicowanych wartościach panuje przemoc i chaos.

Naród, w którym ludzie współdzielą cele, wartości i współpracują, będzie tak stabilny jak skały.

Naród, w którym ludzie realizują cele i wartości kosztem innych, będzie jak piasek.

 

20

 

To, co jest dobre dla ciebie, może być uznane za złe lub niegodziwe przez kogoś, kto ma przeciwne wartości.

Wszystkie systemy polityczne i ekonomiczne są zbudowane na wartościach leżących u podstaw kultury i narodu.

Wolność i równość są przeciwieństwami. Im bardziej równi są ludzie, tym mniej są wolni. Im bardziej wolni są ludzie, tym mniej są równi.

Jeśli uważasz równość za swoją najwyższą wartość, wolność oznacza okrucieństwo obojętności wobec biednych i wyzysk słabych.

Jeśli uważasz wolność za swoją najwyższą wartość, równość oznacza twoje zniewolenie.

Zarówno ci, którzy uważają równość, jak i ci, którzy uważają wolność za swoje najwyższe wartości, postrzegają swoich przeciwników jako siłę zła, którą należy całkowicie pokonać.

Obie strony idą na wojnę przeciwko sobie, wierząc, że walczą o dobro wspólne całej ludzkości.

 

21

 

Wartości nie podlegają dyskusji. Ludzie nie zmieniają swoich wartości poprzez debatę lub argumentację.

Wartości pochodzą z tego, co ludzie uważają za leżące w ich własnym interesie i ich bezpośrednim dobrobycie.

Wolność jest wartością wielkich i szlachetnych ludzi.

Tradycja i stabilność to wartości niegdyś potężnych ludzi, którzy jednak stracili na znaczeniu.

Równość jest wartością głupich ludzi, którzy nie są ani wielkimi, ani potężnymi ludźmi.

Wartość wolności wyznają ci, którzy odnoszą sukcesy i chcą rządzić samymi sobą.

Wartości tradycji i stabilności wyznają ci, którym się nie udaje, a którzy chcą rządzić ludźmi.

Wartość równości wyznają ci, którym się nie udaje, i ci, którzy są rządzeni przez wolę innych ludzi i stają się zazdrośni.

Seksualna Wartość Rynkowa (SMV) – Rollo Tomassi
Najpierw skup się na sobie. A po drugie. I po trzecie. I…bla bla… Martw się o kobietę na siódmym miejscu.

 

22

 

Moralność jest wyrazem wartości ludzi.

Kiedy człowiek mówi ci, co uważa za dobre, a co za złe, mówi ci o swoich wartościach.

Człowiek, który ceni wolność, ogłosi wolność i będzie chciał zostawić ludzi w spokoju, aby robili to, co uważają za stosowne, a następnie pójdzie swoją drogą. Człowiek, który ceni tradycję i stabilność, potępi wszystkie inne tradycje, oprócz swojej własnej, jako złe i będzie chciał wypędzić wszystkie inne wierzenia i kontrolować życie i zachowanie innych ludzi.

Człowiek, który ceni równość, potępi tych, którzy są ponad nim, jako złych i będzie chciał ukraść władzę i bogactwo ludu dla siebie.

Równość prowadzi do nierówności. Stabilność prowadzi do niestabilności. Wolność prowadzi z powrotem do siebie, ponieważ jest to droga natury, a natura istnieje sama dla siebie.

 

23

 

Jeśli naprawdę chcesz pomóc ludziom, daj im narzędzia, aby mogli pomóc sobie sami, a następnie się wycofaj.

Kiedy biedni otrzymują pracę, uczą się, że aby zaspokoić swoje potrzeby, muszą zaspokoić potrzeby innych. Ta dynamika sieje harmonię.

Kiedy biedni otrzymują pieniądze, uczą się, że aby zaspokoić swoje potrzeby, muszą siłą zabierać innym. To zasieje chaos.

Kiedy biedni otrzymują pracę, muszą dobrowolnie zdobyć pieniądze i muszą myśleć o tym, jak pomóc innym, aby zarobić więcej.

Kiedy biedni otrzymują pieniądze, myślą tylko o sobie. Ukrywają swoje dochody, zwracając się ku przestępstwu, aby wydawać się biedniejszymi i uzyskać więcej pieniędzy z dobroczynności.

Kiedy dajesz biednym pieniądze na wyżywienie ich dzieci, mają więcej dzieci, ale dzieci nadal będą głodne.

 

24

 

Dobrze jest mieć zasady i normy moralne oparte na czyichś wartościach, ale kiedy stajemy przed problemem, musimy najpierw zobowiązać się do rozwiązania problemu i użyć swoich zasad i norm moralnych, aby wybrać najmniej odrażające rozwiązanie spośród alternatyw.

Głupi człowiek najpierw stosuje swoje zasady, usuwając wszystkie opcje, które obrażają jego wrażliwość i zostaje bez żadnych rozwiązań.

Mądry człowiek rozważa opcje, które rozwiązują dany problem i używa swoich zasad, aby wybrać opcję, która najmniej narusza jego zasady moralne, ponieważ wie, że zrobienie inaczej nie rozwiąże niczego.

Jeśli człowiek usunie wszystkie opcje, które rozwiązują problem i zostaną mu tylko opcje, które niczego nie osiągną, nawet jeśli jego plany się powiodą, to lepiej dla niego byłoby nic nie robić, niż tracić czas i energię.

 

25

 

Ponieważ wartości moralne są jedynie przedłużeniem czyichś osobistych wartości, czy to oznacza, że ​​wszystkie rzeczy są dobre i że nic nie może być złe?

Wszystkie wartości są dobre dla osoby, która je wyznaje, a w takim stopniu, w jakim żyje ona zgodnie ze swoimi wartościami wśród osób o podobnych poglądach, jest to również dobre i dobre dla nich.

Ten, kto ceni wolność, nie powinien zakładać, że cała ludzkość byłaby lepsza, gdyby była wolna.

Ten, kto ceni tradycję i stabilność, nie powinien zakładać, że cała ludzkość byłaby lepsza, gdyby łączyły ją podobne zwyczaje, z których on by się cieszył.

Ten, kto ceni równość, nie powinien zakładać, że cała ludzkość pragnie być równa.

Pozwólcie wszystkim ludziom żyć zgodnie ze swoimi wartościami wśród osób o podobnych poglądach i nie zakładajcie, że wasze wartości są lepsze, ani nie używajcie siły, aby uświęcać swoje wartości ponad wartościami innych.

(…)

 

52

 

Pewnego dnia, bez względu na to, co zrobisz, umrzesz.

Twoja rodzina będzie cię opłakiwać, a następnie będzie żyć własnym życiem wystarczająco dobrze bez ciebie.

Wszystkie grupy i organizacje, do których należałeś, będą cię pamiętać, ale poza tym będą trwać.

Pomimo wszystkich twoich poświęceń świat będzie miał się dobrze bez ciebie, gdy umrzesz i zostaniesz zapomniany.

Jedyną osobą, która cię całkowicie potrzebuje i dla której jesteś niezastąpiony, jesteś ty sam.

Rodzina może być ważna, podobnie jak grupy, z którymi chcesz się zadawać, ale nigdy nie zapominaj, że ci inni ludzie będą mieli się dobrze bez ciebie i że jesteś wszystkim, co naprawdę masz.

Wszystkie relacje powinny być korzystne dla obu stron i nigdy nie powinny być poświęceniem siebie dla innych.

Nikt nie może bardziej dbać o ciebie niż ty sam.

 

53

 

Głupiego człowieka prześladują żale z przeszłości i ubolewa, że ​​nie może cofnąć się w czasie i naprawić popełnionych błędów, ale nie podejmuje żadnych działań w teraźniejszości, aby się poprawić. Mądry człowiek rozważa swoje przeszłe błędy, przyznaje się do nich, koryguje je, jeśli to możliwe, lub przynajmniej wyciąga z nich wnioski, jeśli nie można ich naprawić, aby się nie powtórzyły, a następnie puszcza przeszłość w niepamięć i idzie dalej.

Głupi człowiek martwi się o przyszłość rzeczy, nad którymi nie ma kontroli i na które nie może wpłynąć.

Mądry człowiek wie, że kontroluje tylko siebie. Przygotowuje się na udrękę, ale wie, że nie kontroluje świata, i pozostaje elastyczny i gotowy dostosować się do każdej sytuacji.

Gdy mądry człowiek poczyni rozsądne przygotowania na przyszłość, przestaje się martwić. Zrobił już wszystko, co mógł.

 

54

 

Jeśli głupi człowiek nie słucha mądrej rady, są tylko dwie opcje, których można użyć:

Pierwsza to zmusić głupiego człowieka do zrobienia tego, co słuszne, i w ten sposób pozbawić go wolności.

Druga to czekać, aż naturalny wynik jego głupich wyborów go dopadnie.

Pierwszy człowiek może cię słuchać, ale będzie się opierał, gardził tobą, a kiedy będzie wolny, wróci do swoich głupich dróg, niczego się nie nauczywszy.

Drugi człowiek będzie gotowy się uczyć z powodu bólu, który sobie sprawił. Jest gotowy się zmienić, ponieważ miał wolność, by ponieść porażkę.

Mądry człowiek znajduje sposób. Dlatego żaden cel nie jest dla niego niemożliwy do osiągnięcia.

Głupi człowiek znajduje wymówkę. Nic nie robi.

 

55

 

Istnieją tylko dwa sposoby rozwiązania problemu ludzi, którzy podejmują złe decyzje.

Możesz zmusić ich do podejmowania lepszych decyzji, stosując przemoc i ograniczając ich wolność. Albo możesz po prostu pozwolić im cierpieć z powodu naturalnych konsekwencji złych decyzji, odmówić im pomocy i pozwolić ludziom na samoregulację, aby mogli uniknąć podobnego losu.

Kluczem jest to, że trzeba pozwolić tym, którzy podejmują złe decyzje, cierpieć z powodu konsekwencji i nie mieć nad nimi litości, w przeciwnym razie nic nie powstrzyma ludzi od podejmowania podobnych decyzji, a ty znów zostaniesz z jedynym wyborem, jakim jest użycie siły.

Najlepszym wyborem jest nic nie robienie. Nawet zniewolenie biednych byłoby lepsze niż współczucie, ponieważ zniewolenie biednych przynajmniej zniechęciłoby innych do naśladowania ich.

 

56

 

Kiedy mężczyzna argumentuje i ma fakty po swojej stronie, będzie argumentował, używając tylko faktów.

Kiedy nie ma faktów po swojej stronie, użyje emocji i zastosuje sprytną retorykę.

Kiedy nie ma emocji po swojej stronie, użyje groźby, zastraszania i nacisku.

Kiedy nie ma gróźb po swojej stronie, użyje wstydu i honoru, aby wygrać spór.

Kiedy nie ma wstydu i honoru po swojej stronie, użyje litości i współczucia, aby wygrać.

Kiedy nie ma litości ani współczucia po swojej stronie, spróbuje znaleźć sposób, aby wycofać się z argumentu bez przyznawania się do porażki.

 

57

 

Jak możesz uwolnić się od ego? Uniż się.

Nie szukaj pochwał, potwierdzenia [walidacji] ani komplementów.

Traktuj pogardę i obelgi tak samo, jak pochwały i komplementy, aby mogły cię ogarnąć [obmyć].

Unikaj emocjonalnej manipulacji przez potwierdzenie [walidację], jednak zachowaj zdrowy rozsądek.

Oceniaj siebie tak, jakbyś oceniał zaufanego przyjaciela i bądź wobec siebie całkowicie szczery.

Nie oszczędzaj sobie krytyki, ale jej szukaj, aby móc poprawić swoje niedociągnięcia.

Głupcy udają, że są mądrzy, aby świat mógł ich postrzegać jako mądrych i aby nie odkryli, że są po prostu głupcami.

Mądrzy udają, że są głupcami, aby pochwały świata ich omijały i aby nie odkryli, że są naprawdę mądrzy.

 

58

 

Jak uwolnić się od pragnienia? Poddaj się.

Wykonuj swój obowiązek, ale odpuść sobie wynik.

Odpuść sobie to, co jest poza twoją kontrolą.

Skup się tylko na tym, na co możesz mieć wpływ.

Znaj swoje ograniczenia i kiedy nadszedł czas, aby przestać. Zaakceptuj wynik, bez względu na to, jaki on jest.

Przyjmij zasługi tylko za rzeczy, nad którymi miałeś kontrolę, które doprowadziły do ​​sukcesu, a nie za sam sukces.

Przyjmij winę tylko za rzeczy, nad którymi miałeś kontrolę, które doprowadziły do ​​porażki, a nie za samą porażkę.

Jeśli spróbujesz kontrolować świat, skończysz tylko na nienawiści do świata i siebie.

Jeśli przestaniesz próbować kontrolować świat, pokochasz świat i będziesz mógł kochać siebie.

 

Zobacz na: Bycie w błędzie?
Musisz włożyć głowę do tego wiadra właśnie teraz!
O żywotnej potrzebie wolności słowa – prof. Jordan Peterson
Nowy sposób wyjaśniania – David Deutsch
Nauka spod znaku kultu cargo – Richard Feynman [1974]
…I nie słuchaj mnie jak „Sperg” – Whisper
Stadia rozwoju moralnego według Kohlberga
Geny, Memy i Tremy – Susan Blackmore
Wolność pozytywna i negatywna – Krzysztof Karoń
Negacja Rzeczywistości – James Linsday | Sekretne Religie Zachodu, cz. 1 z 3
Gnostyczny Pasożyt – James Lindsay | Sekretne Religie Zachodu, cz. 2 z 3
Władza, Odpowiedzialność i Rozliczalność
Postmodernizm jako Pasożytnicza Idea – prof. Gad Saad
Socjalizm, feminizm, marksizm i cztery podstawowe typy interakcji międzyludzkich
Rozwój naczelnych związków społecznych – Józef Kossecki
Patriotyzm, nacjonalizm i szowinizm
Ideologia, Strategia, Sztuka Operacyjna i Taktyka – Józef Kossecki
Przekształć się w potwora – prof. Jordan Peterson

 

„Dobro ludu… zawsze służyło za alibi dla tyranów… dając sługom tyranii poczucie czystego sumienia” – Albert Camus

Procent wspólnego DNA - człowiek, szympans i goryl

 

 

John Forbes Nash o dynamice interakcji

“Najlepszy efekt jest wtedy gdy każdy członek grupy zrobi to co najlepsze dla niego i dla grupy.”

https://rumble.com/v3zegdd-john-nash.html