Przemówienie rabina Emanuela Rabinovicha [1952]
Poniżej znajduje się przemówienie rabina Emanuela Rabinovicha przed specjalnym posiedzeniem Rady Nadzwyczajnej Europejskich Rabinów w Budapeszcie, Węgry, 12 stycznia 1952 r.:
Rabinovich: Witajcie, moje dzieci! Zostaliście tu wezwani, aby podsumować główne kroki naszego nowego programu. Jak wiecie, mieliśmy nadzieję na dwadzieścia lat między wojnami, aby skonsolidować wielkie zdobycze, które osiągnęliśmy podczas II wojny światowej, ale nasza rosnąca liczba w pewnych ważnych obszarach budzi sprzeciw wobec nas i musimy teraz działać wszelkimi dostępnymi środkami, aby przyspieszyć III wojnę światową w ciągu pięciu lat. Cel, do którego tak konsekwentnie dążyliśmy przez trzy tysiące lat, jest wreszcie w naszym zasięgu, a ponieważ jego spełnienie jest tak oczywiste, wypada nam zwiększyć nasze wysiłki i ostrożność dziesięciokrotnie. Mogę wam śmiało obiecać, że zanim minie dziesięć lat, nasza rasa zajmie należne jej miejsce na świecie, a każdy Żyd będzie królem, a każdy poganin niewolnikiem. (Oklaski ze strony zgromadzonych.)
Pamiętacie sukces naszej kampanii propagandowej w latach 30., która wzbudziła antyamerykańskie namiętności w Niemczech w tym samym czasie, gdy my wzbudzaliśmy antyniemieckie namiętności w Ameryce, kampanię, która osiągnęła punkt kulminacyjny w II wojnie światowej. Podobna kampania propagandowa jest obecnie intensywnie prowadzona na całym świecie. W Rosji nieustanny antyamerykański ostrzał wywołuje gorączkę wojenną, podczas gdy w Ameryce panuje ogólnokrajowy strach przed komunizmem. Ta kampania zmusza wszystkie mniejsze narody do wyboru między partnerstwem z Rosją a sojuszem ze Stanami Zjednoczonymi.
Naszym najpilniejszym problemem w tej chwili jest rozpalenie zacofanego ducha militarystycznego Amerykanów. Niepowodzenie Ustawy o powszechnym szkoleniu wojskowym było wielkim niepowodzeniem dla naszych planów, ale zapewniamy, że odpowiednie środki zostaną szybko przegłosowane przez Kongres natychmiast po wyborach w 1952 r. Rosjanie, jak i Azjaci, są pod dobrą kontrolą i nie sprzeciwiają się wojnie, ale musimy poczekać, aby zabezpieczyć Amerykanów. Mamy nadzieję, że uda nam się tego dokonać w kwestii antysemityzmu, który tak dobrze sprawdził się w jednoczeniu Amerykanów przeciwko Niemcom. Bardzo liczymy na doniesienia o antysemickich zamachach w Rosji, aby wywołać oburzenie w Stanach Zjednoczonych i stworzyć front solidarności przeciwko władzy radzieckiej. Jednocześnie, aby zademonstrować Amerykanom rzeczywistość antysemityzmu, przekażemy za pośrednictwem nowych źródeł duże sumy pieniędzy otwarcie antysemickim elementom w Ameryce, aby zwiększyć ich skuteczność, i zorganizujemy antysemickie wybuchy w kilku ich największych miastach. Będzie to służyć podwójnemu celowi: ujawnieniu reakcyjnych sektorów w Ameryce, które następnie można uciszyć, i zespolimy Stany Zjednoczone w oddaną jednostkę antyrosyjską.
W ciągu pięciu lat program ten osiągnie swój cel, Trzecią Wojnę Światową, która przewyższy w zniszczeniu wszystkie poprzednie walki. Izrael oczywiście pozostanie neutralny, a gdy obie strony zostaną zdewastowane i wyczerpane, będziemy arbitrażować, wysyłając nasze Komisje Kontroli do wszystkich zniszczonych krajów. Ta wojna raz na zawsze zakończy naszą walkę z poganami. Otwarcie ujawnimy naszą tożsamość z rasami Azji i Afryki. Mogę z pewnością stwierdzić, że ostatnie pokolenie białych dzieci właśnie się rodzi. Nasze Komisje Kontroli, w interesie pokoju i wyeliminowania napięć między rasowych, zabronią białym łączenia się z białymi. Białe kobiety muszą współżyć z członkami ciemnych ras, biali mężczyźni z ciemnymi kobietami. W ten sposób biała rasa zniknie, ponieważ zmieszanie ciemnych z białymi oznacza koniec białego człowieka, a nasz najniebezpieczniejszy wróg stanie się tylko wspomnieniem. Wkroczymy w erę dziesięciu tysięcy lat pokoju i obfitości, Pax Judaica, a nasza rasa będzie bezspornie rządzić światem. Nasza wyższa inteligencja z łatwością pozwoli nam zachować władzę nad światem ciemnych ludzi.
Pytanie od zebranych: Rabbi Rąbinovich, co z różnymi religiami po trzeciej wojnie światowej?
Rabinovich: Nie będzie więcej religii. Nie tylko istnienie klasy kapłańskiej stanowiłoby stałe zagrożenie dla naszych rządów, ale wiara w życie pozagrobowe dałaby siłę duchową nieprzejednanym elementom w wielu krajach i umożliwiłaby im stawianie nam oporu. Zachowamy jednak rytuały i zwyczaje judaizmu jako znak naszej dziedzicznej kasty rządzącej, wzmacniając nasze prawa rasowe, tak aby żaden Żyd nie mógł poślubić osoby spoza naszej rasy, ani żaden obcy nie został przez nas zaakceptowany. Być może będziemy musieli powtórzyć ponure dni II wojny światowej, kiedy byliśmy zmuszeni pozwolić hitlerowskim bandytom poświęcić część naszego ludu, abyśmy mogli mieć odpowiednią dokumentację i świadków, aby prawnie uzasadnić nasz proces i egzekucję przywódców Ameryki i Rosji jako zbrodniarzy wojennych, po tym, jak narzucimy pokój. Jestem pewien, że nie będzie potrzeba zbytniego przygotowania do takiego obowiązku, ponieważ poświęcenie zawsze było hasłem przewodnim naszego ludu, a śmierć kilku tysięcy Żydów w zamian za światowe przywództwo jest rzeczywiście niewielką ceną do zapłacenia. Aby przekonać cię o pewności tego przywództwa, pozwól, że wskażę ci, jak wszystkie wynalazki białego człowieka zamieniliśmy w broń przeciwko niemu. Jego prasy drukarskie i radia są ustnikami naszych pragnień, a jego ciężki przemysł produkuje instrumenty, które wysyła, aby uzbroić Azję i Afrykę przeciwko niemu. Nasze interesy w Waszyngtonie znacznie rozszerzają Program Punktu Czwartego na rzecz rozwoju przemysłu w zacofanych rejonach świata, tak aby po zniszczeniu zakładów przemysłowych i miast Europy i Ameryki przez wojnę atomową biali nie mogli stawić oporu dużym masom ciemnych ras, które utrzymają niekwestionowaną wyższość technologiczną. Dlatego też, mając przed sobą wizję światowego zwycięstwa, powróćcie do swoich krajów i zintensyfikujcie waszą dobrą pracę, aż do nadchodzącego dnia, w którym Izrael objawi się w całym swoim chwalebnym przeznaczeniu jako Światło Świata!
Źródło: CIA, Speech of Rabbi Emanuel Rabinovich
Zobacz na: Izraelczycy, czy postrzegacie nie-Żydów jako równych sobie?
Bardziej śmiercionośna niż wojna: Rewolucja Komunistyczna w Ameryce – Edward Griffin
https://www.cia.gov/readingroom/document/cia-rdp80r01731r003000180037-4
Rąbka tajemnicy dotyczącego standardów etycznych w kwestii poświęcania swoich opisuje np. historyk dr Ewa Kurek w książce „Poza Granicą Solidarności. Stosunki Polsko-Żydowskie 1939-1945″ http://www.rodaknet.com/ksiazka_Poza_granica_solidarnosci_ewa_kurek.pdf
„Pierwsze tradycyjne prawo żydowskie mówi o możliwości składania w ofierze życia części Żydów w celu ratowania życia reszty społeczności żydowskiej…” – str. 169
„Drugie prawo żydowskie mówi o nieograniczonym prawie Żydów do ratowania się od natychmiastowej śmierci…” – str. 171
Barbara Lerner Spectre o żydach, wielokulturowości i Europie
https://rumble.com/v5fwt1n-barbara-lerner-spectre.html
„Myślę, że doświadczamy nowej fali antysemityzmu ponieważ jak dotąd Europa nadal nie wie co to znaczy być wielokulturowym. I myślę, że będziemy częścią tej bolączki, tej transformacji która musi mieć miejsce. Europa nie będzie już tym monolitycznym… społeczeństwem którym była w zeszłym stuleciu. Żydzi odegrają tu główną rolę. To olbrzymia transformacja dla Europy. (Europejczycy) przyjmą wielokulturowość i żydzi będą znienawidzeni za kierowanie tym procesem. Jednak bez naszej prowadzącej ręki, bez tej transformacji, Europa nie przetrwa” – Barbara Spectre, dyrektor założycielka Instytutu Europejski Instytut Studiów Żydowskich w Szwecji Paideia.
W starożytnej Grecji słowem Paideia nazywano to, co współcześnie określamy mianem wychowania czy kultury, odnosiło się to do wychowania i edukacji idealnego członka starożytnej greckiej polis lub państwa.
Książka „Świat post-rasowy: Ostatni biały człowiek” – Mohsin Hamid, recenzja
Sierpień 2022
Spokój w końcu zapada, gdy populacja świata staje się brązowa, a biali ludzie stają się odległym wspomnieniem.
Piąta powieść Mohsina Hamida rozpoczyna się kafkowskim zwrotem akcji: Anders, biały mężczyzna, budzi się i odkrywa, że stał się „głęboko i niezaprzeczalnie brązowy”. Nie do poznania dla swojej świty, najpierw wyznaje swoją sytuację Oonie, starej przyjaciółce i nowej kochance. Podobne metamorfozy zaczynają być odnotowywane w całym kraju, a gdy na ulicach pojawiają się bladoskórzy bojownicy, dochodzi do aktów przemocy.
Wykorzystując spekulatywne narzędzie, książka The Last White Man przypomina nominowaną do nagrody Bookera w 2017 roku książkę Hamida Exit West, w której migranci teleportują się przez drzwi przypominające Narnię. Podczas gdy jego pierwsze trzy książki bawiły się konwencjami narracyjnymi – rozprawa stanowiąca ramy Moth Smoke (2000), dramatyczny monolog w The Reluctant Fundamentalist (2007) i samopomocowy koncept How to Get Filthy Rich in Rising Asia (2013) – te dwie ostatnie książki bawią się rzeczywistością, aby kwestionować konwencje społeczne.
Hamid powiedział, że książka The Last White Man [Ostatni biały człowiek] narodziła się z jego doświadczeń po 11 września, kiedy stracił „wiele korzyści wynikających z bycia białym”, które wcześniej zapewniała mu edukacja i prestiżowa praca (jako konsultant ds. zarządzania w McKinsey). Alegoria bada aktualne kwestie dotyczące rasy i tożsamości, nie będąc przy tym nachalnym, ponieważ ironiczny humor Hamida łagodzi ważki temat.
Najbardziej poruszające w tej książce jest zręczne przedstawienie tego, co osobiste: Pogłębiająca się intymność Oony i Andersa, zmieniająca się dynamika z ich rodzicami i przejmujące przedstawienie straty. Oboje bohaterowie stracili już jednego z rodziców, a Oona opłakuje niedawną śmierć swojego brata bliźniaka w wyniku przedawkowania. W być może najbardziej poruszającej scenie na łożu śmierci od czasów Iwana Iljicza obserwujemy, jak ojciec Andersa – tytułowy ostatni biały człowiek – zbliża się do śmierci jako ostatniego aktu ojcostwa. „Doszliśmy do wyparcia się własnej śmiertelności” – ubolewał Hamid w podcaście Spectator Books. W świeckim społeczeństwie fikcja jest jednym z niewielu sposobów, by dowiedzieć się, jak dobrze żyć i umierać.
Po okresie niepokoju, gdy większość populacji w książce „The Last White Man” pogrąży się w mroku, zapanuje pewnego rodzaju spokój. Pod koniec książki Hamid szybko przenosi się do czasów, gdy biel jest odległym wspomnieniem, zachęcając czytelników do wyobrażenia sobie możliwości post-rasowego świata. Choć może nie wydawać się to oczywistą lekturą plażową, książka The Last White Man, liczący 180 stron tekstu, można się nią delektować podczas jednej, prowokującej do myślenia posiadówy.
Źródło: A post-racial world: The Last White Man, by Mohsin Hamid, reviewed
Teoria Wielkiego Zastąpienia [Great Replacement Theory], często powiązana z ideologiami białych nacjonalistów, sugeruje celowy spisek mający na celu zastąpienie białych populacji w krajach zachodnich nie-białymi imigrantami. Prześledzenie jej początków i ewolucji:
Strach przed zmianami demograficznymi, często określany jako „wymieranie białych”, nie jest nowy. Już pod koniec XIX wieku w Europie i Ameryce pojawiały się pomruki dotyczące przytłoczenia przez populacje nie-białe, choć nie nazywano tego jeszcze „Wielka Zamiana [Great Replacement]”. Te wczesne nastroje przygotowały grunt pod późniejsze teorie.
Termin „Wielka Zamiana” został wprowadzony w centrum uwagi przez Renauda Camusa, francuskiego pisarza, w jego eseju „Le Grand Remplacement” z 2011 roku. Camus twierdził, że populacje europejskie są systematycznie zastępowane przez imigrantów spoza Europy, zaaranżowanych przez globalne elity. Na jego idee miały wpływ wcześniejsze prace, takie jak „The Camp of the Saints [Obóz świętych]” Jeana Raspaila, które przedstawiały dystopijny obraz masowej migracji do Europy.
Teoria ta szybko znalazła oddźwięk wśród białych nacjonalistów, grup supremacjonistycznych i szowinistów narodowych, rozprzestrzeniając się za pośrednictwem platform internetowych, mediów społecznościowych, a nawet powtarzana przez niektórych polityków, choć często bez jawnego rasizmu. Teoria ta często zawiera uzasadnione antysemickie narracje, sugerując, że [niektórzy] żydzi planują tę zmianę demograficzną.
Teoria Wielkiego Zastąpienia miała znaczące reperkusje kulturowe i polityczne. Odwoływano się do niej w różnych masowych strzelaninach, w których sprawcy często pozostawiali manifesty lub oświadczenia odzwierciedlające te przekonania, podkreślając jej rolę w radykalizacji jednostek. Z politycznego punktu widzenia aspekty tej teorii przeniknęły do głównego nurtu dyskusji, koncentrując się na zmianach demograficznych jako zagrożeniach, choć zwykle bez wyraźnych podtekstów rasowych.
Świadomość społeczna tej teorii wzrosła, zwłaszcza w XXI wieku wraz z pojawieniem się mediów społecznościowych, które ułatwiły jej szybkie rozpowszechnianie. Relacje w mediach, zwłaszcza po wydarzeniach związanych z tą ideologią, wprowadziły ją do dyskursu publicznego, wywołując debaty na temat imigracji, tożsamości i wielokulturowości.